אם העסק שלך נמצא בתהליכי צמיחה או הקמה ונדרשת עבורו חשיפה גבוהה יותר ממה שמספקות תוצאות החיפוש האורגניות בגוגל, היכרות מפה לאוזן או המלצות ברשתות החברתיות, יש לך אפשרות לפרסם אותו באמצעות קידום ממומן ולהגיע לקהל הלקוחות שמעניין אותך.
ניווט מהיר בעמוד >>
במסגרת שירותי השיווק ברשתות החברתיות שאני נותן, נכללים ייעוץ, הכוונה וטיפול בנושאים:
- הקמת וניהול קמפיינים לרשת החיפוש
- הקמת וניהול קמפיינים למוצרים
- הקמת וניהול קמפיינים למודעות display
- מעקב וניתוח ביצועים
- טיוב השימוש בתקציב לאור המודל העסקי
מה זה קידום ממומן?
המונח קידום ממומן או SEM באנגלית (Search Engine Marketing) משמש כדי לתאר את סל האפשרויות הפרסומיות שאפשר להגיע באמצעותן ללקוחות פוטנציאליים שחיפשו שירותים או מוצרים רלוונטיים לאתר שלך, או גולשים שביקרו באתרך בעבר, להציג מודעות פרסומיות מותאמות ולהצליח להשיג באמצעות הפרסום הזה את המטרה הספציפית לשמה שילמת בעבור הפרסום.
סוגים שונים של קידום ממומן
ישנם כמה סוגי מודעות ממומנות תחת Google Ads אלו הבולטות שבהן:
- מודעות טקסטואליות בדף תוצאות החיפוש בגוגל
- מודעות עם תמונה ברחבי אתרים אינטרנט המשתמשים בתוספי המודות של גוגל (AdSense)
- מודעות וידאו ביוטיוב
המודעות יכולות להיות מותאמות לקהל היעד בכמה אופנים שונים:
- התאמה למונחי חיפוש ספציפיים של הגולשים
- התאמה לתחומי עניין של הגולשים
- רשימת יעד לפי כתובות אימייל
- פניה למשתמשים שביקרו באתר ולא השלימו תהליך רכישה / הרשמה וכו'
- פניה ללקוחות בשביל לבצע מכירה חוזרת / אפסייל
מתי משתלם לממן קידום לעסק?
שימוש במודעות פרסום רלוונטי עבור עסקים במצבים שונים:
- בתי עסק שיש להם מכסה קבועה של שעות פעילות / טיפולים / מקומות בסדנה וכו', שאינה מתמלאת באופן מספק באמצעות קידום אורגני או אפיקים אחרים להשגת לקוחות
- חנויות מקוונות שאין להן הגבלה כמותית של צרכנים ויכולות לתרגם פניות חדשות למכירה
- כאשר קהל היעד הפוטנציאלי לא בהכרח מכיר את השירותים / מוצרים שהעסק מציע ויש צורך לייצר מודעות צרכנית וחינוך שוק
- בתחומים בהם ישנם כמה מתחרים מוכרים יותר, שמושכים את עיקר תשומת הלב של קהל היעד ומקשים על חדירה של העסק שלך למודעות
- הגברת הנראות ברשת בפן התדמיתי
השימוש במודעות ממומנות מאפשר שליטה ברמה גבוהה למדי של משתנים והתאמה מדויקת במידה רבה לצרכי העסק. ניתן לשלוט במרכיבים דמוגרפיים, כגון האזור בארץ / בעולם שבו המודעות מפורסמות, ימי ושעות פעילות, תוכן המודעה המוצגת, התאמת עמוד הנחיתה של הגולש בהתאם למודעה והביטוי המחופש ועוד.
בנוסף, ניתן לשלב במודעות אלמנטים רבים שמסייעים להשיג את מטרת הפרסום – טלפון ליצירת שיחה, קישורים לדפים בנושאים דומים, פרטי הגעה לבית העסק, מידע חשוב, מכירת מוצרים אונליין ותוספים נוספים שהולכים ומתרבים ככל שעובר הזמן.
בתוך מערכת הפרסום הממומן של גוגל אפשר לקבל מידע רב לגבי אפקטיביות הפרסום וניתוח ברמה גבוהה של תקציבי הפרסום, מידע על הזדמנויות חדשות והבנה טובה יותר לגבי אילו מודעות וביטויי חיפוש מניבים את הרווחים הטובים ביותר עבור ההשקעה הכספית
דברים שכדאי לשים לב אליהם
ל-SEM יש גם מגבלות שחשוב להכיר, בתחומים מסוימים, התחרות בין עסקים שונים באותו התחום גבוהה מאוד ביחס לביקוש בקרב הצרכנים הפוטנציאליים, מה שהופך לעיתים לקרב שאין בו מנצחים – אם תקציב הפרסום משתווה או עולה על ההכנסות ממנו, שווה לעצור לרגע ולחשוב האם הבעיה היא בקמפיין הפרסומי או שמדובר בנישה שקשה לגזור ממנה רווחים. לעיתים הפרסום הממומן עשוי לפגוע בהגעת גולשים שהיו מגיעים לאתר שלנו באופן אורגני (כלומר דרך תוצאות החיפוש האורגניות במנוע החיפוש) מה שמכונה "קניבליזציה" וכמובן החיסרון העיקרי הוא שברגע שמפסיקים את התשלום, הקמפיין נעצר והמודעות יורדות מהאוויר.