כל מודל עסקי, בין אם מדובר בקליניקת טיפולים, משרד לעריכת דין או אפליקציית משחקים, זקוק למודל רווחיות – הדרך שבה העסק מרוויח כסף ויכול להמשיך להתקיים, לשגשג ולהעניק רווחה כלכלית, או כמו שמוצג בקטע הקצרצר והלא מאוד קורקטי מתוך הסדרה סאות'פארק:

שיפור ההמרות באתר מתמקד בהפיכת אחוז גבוה יותר של מבקרים באתר או כאלו שכבר התחילו את מסע הלקוח שלהם (ומה שהיה קרוי "משפך המרה"), לצרכנים של המוצר או השירות שלך.


במסגרת שירותי שיפור ההמרה שאני נותן, נכללים ייעוץ, הכוונה וטיפול בנושאים:

  • ניתוח ואפיון מסעות לקוח
  • איתור כשלים טכניים או מוצריים
  • ריכוז מאמץ באפיקים מניבים
  • פרסונליזציה והתאמה לגולש
  • טיפול בהסחות דעת
  • המלצות לפיתוח עסקי בהתאם לביקושים
  • הוספת קריאות לפעולה ואלמנטים ממירים באתר

מהו תהליך שיפור אחוז ההמרה?

לכל אפיק מכירתי של העסק, יש את קהל היעד שלו ועל כן גם התייחסות שונה לדרך שהוא עובר בין שלב החשיפה וזיהוי הצורך, עד לשלב הסופי בו מתבצע סחר החליפין עם העסק שלך בתמורה לתשלום (החלק הזה שבזכותו העסק שלך רווחי…)

מה זה "משפך המרה"?

מדובר בתיאור התנהלות של הלקוח הפוטנציאלי שלך, מהרגע בו נחשף לעסק שלך ועד הרגע בו הוא יוצא כאשר הוא שילם עבור שירות או מוצר. התהליך מתואר כמעין משפך ויזואלי, מאחר ובכניסה ישנם הרבה מתעניינים פוטנציאליים ולאורך הדרך עד לתשלום, יהיה אחוז מסוים של "נטישה" ורק חלק מהם יהיו בסופו של דבר צרכנים או צרכנים חוזרים.

להסבר מפורט יותר על משפכי המרה, מומלץ לעיין בפוסט המצוין הזה של גיל סלוביק:

מה זה "מסע לקוח"?

מסע לקוח הוא התפתחות של משפך ההמרה למשהו מעט מורכב יותר – בעוד שמשפך ההמרה הוא מונח שבסיסו טבועה ההנחה שיש כיוון אחד להתנהלות הצרכנית ושמעבר בין השלבים השונים במשפך עובד בסדר מסוים, מסע הלקוח מתייחס לריבוי צרכים ולהתנהגות צרכנית לא לינארית ומאפשר הסתכלות פחות שיטתית ונחרצת על איך אפשר לגרום לגולש מתעניין לשלוף את כרטיס האשראי.

להרחבה נוספת על מסע הלקוח, מציע לעיין בפוסט הנהדר של קרן לוי פארן ומאיה פז שקולניק

בתהליך שיפור אחוזי ההמרה באתר או בכל אפיק מכירתי אחר, המטרה אינה להגדיל את כמות המבקרים (בשביל זה קיימים אפיקי שיווק שונים, כגון קידום אורגני, קידום ממומן, שיווק ברשתות חברתיות וכו'), אלא לנצל טוב יותר את ההזדמנות למכור להם את מרכולתנו.

איך לשפר את אחוז ההמרה והמכירות?

כלים העומדים לרשותנו, המאפשרים הגדלה של המכירות בקרב מבקרים באתר / בעסק:

  • קבלת הפנים – גם מבחינה עיצובית וגם מבחינת התחושה האישית, כדאי להקפיד על מתן חוויה טובה, שלא תבריח החוצה מבקרים אקראיים, אלא תמשוך אותם לגלות מה יש באמתחתנו
  • פניה אישית – אם יש לנו ידע מוקדם ואישי, כגון שם, גיל, תחומי עניין רלוונטיים, רכישות קודמות אם יש, לשון פניה מועדפת ולמעשה כל פרט שייתן תחושה של יחס אישי וקליעה להעדפות
  • פשטות בתהליך הניווט והרכישה – מיעוט בהסחות דעת ו"רעשים" יסייע למי שרוצה לקנות את שירותיך לעשות זאת עם כמה שפחות הזדמנויות לנטוש את התהליך בדרך
  • שימור לקוחות – במרבית תחומי העיסוק, לקוחות חוזרים הם "הגביע הקדוש" – המכירה עבורם פשוטה יותר מאשר עבור מתעניינים חדשים וחשוב לייצר עבור אותם לקוחות נאמנים ערך מוסף שישמור אותם אצלנו
  • שימוש בלקוחות קיימים כסוכני שיווק – לקוח מרוצה הוא ממליץ פוטנציאלי ומקור נהדר להגדלת קהל הלקוחות שלך. אפשר לרתום אותם לטובת המשימה באמצעות יצירת חוויה שירותית יוצאת דופן, תוכנית תגמולים ועוד
  • ניתוח ושיפור מתמיד של כל אחד מהצעדים הללו באמצעות תהליך אופטימיזציה מסודר

רוצה לקבל מענה לשאלות בנוגע לשיפור המרות והגדלת מכירות?