עבור לא מעט עסקים, אחת מהדרכים היעילות ביותר להגיע לקהל הלקוחות, לעדכן אותם ולאפשר להם ליצור קשר נמצאת ברשתות החברתיות השונות. האופן שבו המותג שלך מופיע ברשתות החברתיות, משפיע על התפיסה שלו בקרב הקהל שלך וחשוב שישדר את המסרים והחזון העסקי.


במסגרת שירותי השיווק ברשתות החברתיות שאני נותן, נכללים ייעוץ, הכוונה וטיפול בנושאים:

  • תפעול דפים עסקיים בפייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין ועוד.
  • שיתופי פעולה, מבצעים ופעילויות מותאמות לקהלי יעד שונים
  • פעילות פרסומית ברשתות החברתיות
  • שימוש בבוטים וצ'אטים בהתאם לצרכי העסק
  • מענה לפניות וביקורות גולשים
  • עדכון מוצרים, שירותים ודפי נחיתה מותאמים
  • ניהול קבוצות

למה חשוב להפגין נוכחות ברשתות החברתיות?

נוכחות ברשת חברתית מאפשרת לעסק שלך להתנהל מול הלקוחות בצורה יזומה ולא להסתפק בכך שיחפשו אותך בגוגל או שיפנו אליך. כאשר יש לעסק שלך עמוד עסקי פעיל בפייסבוק, אינסטגרם, יוטיוב או כל רשת אחרת, יש לך את האפשרות לספר את הסיפור של המותג שלך, להגיב לשיח ברשת סביב העסק או תחומי העניין שלו, להגיב בזמן אמת לתופעות רשת, סיפורים אקטואליים וטרנדים ולשמר את הביזנס שלך בתודעה.

התועלת שאפשר להפיק מפעילות הסושיאל שלך, משתנה בהתאם לתחומי העיסוק שלך, גודל המותג והשפה השיווקית, למשל:

  • קידום מכירות
  • עדכון על חידושים
  • פעילות יח"צ והסברה
  • שמירה של העסק שלך בתודעת הלקוחות הקיימים
  • הגדלת קהל היעד של העסק ופניה לצרכנים פוטנציאליים
  • חיבור לאתר האינטרנט וסיוע בקידומו
  • אפשרות לקשר דו-סטרי עם הלקוחות שלך
איך השתנתה הנוכחות במדיה חברתית לאורך שנים

באילו רשתות חברתיות כדאי להתמקד?

כל תחום עיסוק פונה לקהלים אחרים ולכן גם המיקוד בפעילות במדיה החברתית משתנה בהתאם. לפני שבוחרים באילו רשתות חברתיות כדאי לך להתמקד, חשוב להבין מה מטרת הנוכחות ואיך הכי נכון להוציא אותה לפועל.

לצורך העניין, עסק של משלוחי טוסטים בשעות הלילה בתל אביב, שונה לגמרי מחנות שמוכרת רהיטים מעץ מלא בעבודת יד – ההבדלים יכולים להיות בקהל היעד (גיל, מצב משפחתי, הכנסה, אזור מגורים), בסוג הצרכנות (לקוחות קבועים, לקוחות מזדמנים או חד פעמיים), התמריץ לשימוש בשירותיך (מקרה חירום, צורך מתמשך, קניה רגשית) ויכולים להיות גם שילובים שונים עבור מוצרים או שירותים שונים.

אינסטגרם – Instagram

אינסטגרם היא רשת שמתאימה לקהל יעד צעיר יחסית, השימוש הרווח ברשת מתאים למוצרים שמצטלמים היטב ושהפן הויזואלי משמעותי עבור המסר של המותג – למשל בתחום האופנה, נופש, עיצוב הבית, מסעדנות וכו'.

וואטסאפ – Whatsapp

מדובר ברשת המסרים הטקסטואליים שנמצאת בשימוש הרחב ביותר נכון להיום בעולם בכלל ובישראל בפרט. ניתן לנהל בה שיחות אישיות, קבוצות קטנות / בינוניות, קבוצות שידור (בהן רק מנהלי הקבוצה יכולים לכתוב) ושיתוף קישורים, קבצים, תמונות וסרטונים. מאחר ואין בקבוצה "שרשורים", לא ניתן לנהל כמה שיחות במקביל במסגרת אותה הקבוצה ועל כן השימוש ברשת הזו לצרכים עסקיים צריך להיות בעיקר לשמירה על קשר רציף עם הלקוחות של העסק או ניהול קבוצות עניין קטנות כדי להגיע לקהלים מאוד מצומצמים ומדויקים

פייסבוק – Facebook

מדובר ברשת החברתית הגדולה ביותר ועם מנעד הגילאים הרחב ביותר, תחומי העניין הרווחים ברשת מאוד רחבים ונעים מבידור אקראי, קבוצות תמיכה, שיתוף קהילתי ועד פוליטיקה ואידאולוגיה. זוהי גם רשת עם מגוון רחב מאוד של אפשרויות לפרסום, ניתוח תוצאות והמגוון הזה מאפשר הגעה לקהלי יעד שונים ועדיין – זו רשת שמרבית המשתמשים בה נמצאים במצב תודעתי של פנאי ובאווירה לא רשמית. זו רשת שמתאימה לקבלת המלצות מחברים, משפחה ושותפים לתחומי עניין, כמו למשל מציאת בעל מקצוע לבית, המלצה על רואה חשבון או רופא שיניים וגם לרכישות שחוזרות על עצמן, כגון הזמנת ארוחת צהריים בעבודה, משלוחים מהמכולת האורגנית או פרסום של אתרי תוכן

יוטיוב – YouTube

גם בקרב העוסקים בתחום אין הסכמה מוחלטת לגבי השאלה האם יוטיוב היא רשת חברתית, אתר בידור או רשת שידור, לטעמי ההגדרה לא ממש משנה, המהות כן. כמו ברשתות חברתיות אחרות, יש לך אפשרות להעלות תכנים אישיים או עסקיים ולהציג פנים מסוימים של העסק. מאחר וכל התכנים ברשת הם סרטוני וידאו או לפחות קבצי קול עם תמונה / תמונות מתחלפות, זוהי רשת שמתאימה מאוד להעברת מידע הדרכתי על השימוש במוצרים או באתר שלך, ייצור של פעילות וידאו בלייב וגם שילוב פרסומות בסרטונים מתחומי עניין רלוונטיים.

רוצה לקבל מענה לשאלות בנוגע לקידום במדיה חברתית?