לכל עסק יש את המחזוריות שלו, תקופות של התפתחות, קצירת רווחים, השקעה לעתיד, התייעלות, התאמה מחדש ושוב התפתחות. ההצלחה שלך לצלוח את הגלים האלו תלויה לא מעט ביכולת לצפות אותם מראש, להתכונן לתרחישים סבירים יותר או פחות ולפעול בהתאם מתוך יוזמה ולא רק להגיב ו"לכבות שריפות".
ניווט מהיר בעמוד >>
במסגרת שירותי התכנון והניהול שאני נותן, נכללים ייעוץ, הכוונה וטיפול בנושאים:
- תכנון מודל רווחים
- מפת דרכים לפי סוגי המחזוריות של העסק
- יצירת תכניות עתידיות, חזון עסקי ומותגי
- שימור ופיתוח ידע עסקי ומקצועי
- ניהול משימות
למה תכנון עסקי חשוב?
כדי להצליח להתנהל בצורה רווחית ובת קיימא, נדרשת יכולת הבנה, תכנון ותיאום של כל המרכיבים השונים המשפיעים על השורה התחתונה:
- מטרות ביניים קצרות טווח – מה היעד הקרוב הבא (להגיע לעצמאות מלאה, לפתוח סניף חדש, לסיים הכשרה מקצועית, לרכוש רכב חדש)
- מה דרוש לעסק כדי להתפתח – (מערכת ניהול חשבוניות חדשה, תעודת כשרות, נוכחות אינטרנטית)
- מה המשאבים הקיימים ברשותך כיום – (תזרים מזומנים, נדל"ן, ידע מקצועי, מוניטין)
- אילו צעדים נדרשים ממך על מנת להשיג את מה שדרוש לעסק כדי להתפתח
- בחינת הכדאיות ואפקטיביות של ההתפתחות הצפויה, אל מול ההשקעה הנדרשת והבנת המאזן בין העלות, התועלת וציר הזמן
הבנה של הסעיפים האלו והתנהלות לאורם, תאפשר לך להמשיך להתקדם לכיון אליו רצית ללכת כמעין מפת דרכים, במקום לקפוא מתוך חשש לעתיד מצד אחד או לרוץ ללא הכוונה מצד שני.
איך לנהל את העסק לאור התכנון
אם הפיתוח העסקי מהווה את השכבה הגבוהה ביותר של האסטרטגיה העסקית והתכנון הוא שלב הביניים שעוזר להבין את היעדים הקרובים – ניהול העסק מתמקד בכל מה שקורה ביום-יום, הצעדים הקטנים שצריך לעשות כדי לעמוד בתכנית העסקית.
כדי להצליח לנהל את העסק באופן אפקטיבי, נדרש מיקוד בתכנית העסקית, כאשר ברור לך מה המטרה הבאה וכיצד בכוונתך להשיג אותה, כל שנותר הוא לעשות את מה שהחלטת – נשמע פשוט נכון? לעיתים רחוקות זה המצב, המציאות מייצרת הרבה מאוד הסחות דעת, מסוגיות מקצועיות, דרך קשיים פיננסיים, נסיבות חיים משתנות, אירועים חיצוניים ועוד.
כדי להישאר עם "העיניים על הפרס", חשוב להבין לעומק את התכנית, להתאים אותה למציאות המשתנה במקום לזנוח אותה ברגע שצף קושי, להיעזר בכלים מקצועיים וניהוליים במשימות חשובות, סיזיפיות וגוזלות אנרגיה:
- ניהול ושימור הידע הארגוני
- עבודה מסודרת מול צרכנים, לקוחות פוטנציאליים, ספקים ומשקיעים
- ניהול מודע של הזמן, הכסף ושאר המשאבים בשימושך
- נאמנות למותג שלך, למסר ולחזון שלו גם ובעיקר בפרטים הקטנים
- שמירה על גחלת של למידה והכרת השוק המתפתח לאורך זמן