אתר אינטרנט הוא אחד הנכסים הדיגיטליים הנפוצים והיעילים ביותר בעשורים האחרונים, המשמשים עסקים כדי לקדם הצלחה, להגיע ללקוחות חדשים ולתת מענה לשאלות של מתעניינים. אבל לבנות אתר – אפילו כזה שיהיה יפה, מושקע ומועיל לא מספיק – חשוב שיהיה אפשר למצוא אותו בקלות ולא רק עבור מי שחיפש את העסק שלך, אלא גם ובעיקר עבור מי שלא יודע שהעסק שלך מספק בדיוק את השירותים שהוא צריך.


במסגרת שירותי קידום האתרים שאני נותן, נכללים ייעוץ, הכוונה וטיפול בנושאים:

  • תכנון מבנה האתר והעמודים שבו
  • הטמעה של כלי מעקב וניתוח נתונים באתר
  • תוכן איכותי, הפונה לקהל הרלוונטי של העסק
  • טיפול בבעיות ובהנחיות של גוגל
  • שיפור מהירות הטעינה של האתר
  • בניית קישורים בתוך ומחוץ לאתר
  • שיפור הנראות במנועי החיפוש


מה זה קידום אורגני?

המונח קידום אתרים אורגני או SEO באנגלית (Search Engine Optimization) מתייחס לכלל הפעולות הנדרשות, על מנת להביא את אתר האינטרנט למקומות הטובים ביותר שניתן במנועי החיפוש (גוגל הוא מנוע החיפוש המוביל בפער ניכר, אם כי ישנם גם אחרים), עבור הביטויים המחופשים והרלוונטיים ביותר לתחום העיסוק של האתר.

מה כולל קידום אורגני?

ישנן לא מעט פעולות הנכללות בעבודת הקידום האורגני, עבור כל עסק המיקוד והתמהיל עשוי להיות שונה, אבל אלו כמה מהבולטות שבהן:

  • יצירת תכנים מעניינים ומועילים באתר
  • הקפדה על שימושיות ונוחות למשתמשי האתר, בכל מכשיר בו יבחרו – בטלפונים הניידים, טאבלטים, מחשבים שולחניים וכל פלטפורמה אחרת בה יש לאתר שימוש
  • השגת קישורים ואזכורים של האתר ובית העסק באתרים רלוונטיים אחרים
  • שיפור זמני הטעינה של האתר
  • וידוא שמנועי חיפוש מצליחים לסרוק בקלות את האתר, יודעים להבין במה הוא עוסק, מה המיקוד וגם מה מחוץ לפוקוס
  • עמידה בסטנדרטים תקניים של תכנות ואבטחת מידע
  • זיהוי מגמות ומעקב מתמיד אחר השוק

מה היתרונות של SEO?

התשובה לשאלה הזו היא קצת כמו המענה לבדיחה ישנה "מה ההבדל בין ברווז?" – יתרונות ביחס למה?

קידום אורגני הוא עוד כלי באמתחתו של בעל העסק או איש השיווק, כדי לעזור להפיץ את הבשורה שבאתר האינטרנט שברשותו. נהוג להשוות את הקידום האורגני לקידום הממומן, לפרסום אופליין (שלטי חוצות, טלוויזיה, מודעות בעיתון) ועוד. המשותף לכל החלופות הוא שבכולן נדר מבעל העסק להוציא כסף מכיסו ולשלם לסוכנות פרסום חיצונית עבור החשיפה – בין אם מדובר בגוגל, פייסבוק, טאבולה, ערוץ 12 או אחרים העיקרון נשמר – כל עוד העסק משלם על הפרסום הוא מקבל תמורה (לפעמים תמורה נאה ולפעמים פחות…), ברגע שנפסק המימון, נפסק גם הפרסום.

הפעולות שנעשות במסגרת הקידום האורגני אינן תלויות בגורם חיצוני בהכרח, אפשר לבצע אותן באמצעות איש מקצוע כמובן, אבל אין תלות בגורם חיצוני נוסף וחשוב מכך, האפקט של עבודת קידום טובה נשאר לאורך זמן רב (גם אם לא לנצח). עבודה על ביצועי האתר, הכנסת תכנים איכותיים, יצירת קשרים וקישורים – אלו נכסים שערכם נשמר ועל כן יש בהם ערך רב, אפילו אם הם דורשים לא מעט זמן ומאמץ כדי לייצר אותם.

אין יתרונות בלי חסרונות

לצד המעלות שציינתי, ישנן גם כמה מגרעות – SEO הוא לא מדע מדויק, מנועי החיפוש משתכללים בכל רגע ולומדים טוב יותר את הרגלי הגלישה והצריכה ומצדיקים את קיומם בכך שהם מגישים לאותם גולשים את התוצאות הטובות ביותר למה שרצו למצוא – בין השאר זה אומר שתוצאות החיפוש משתנות ללא הרף ומה שהיה פעם מעולה, היום יכול להיות לא מספיק. בנוסף לא תמיד קל להתחרות על מיקומים טובים בתחומים רווי היצע – כל אלו הופכים את תחום הקידום האורגני למפתיע לפרקים והרבה פחות צפוי מאפיקים בתשלום שבהם ברור מראש מה העסקה.

בנוסף, ציינתי כבר של-SEO יש השפעות ארוכות טווח, הצד השני של המטבע הזה, הוא שלא תמיד קל להתברג במהירות במקומות שנרצה להגיע אליהם, זה תהליך שיכול לקחת לא מעט זמן וסבלנות.

רוצה לקבל מענה לשאלות בנוגע לקידום האתר שלך?